Un loc de muncă în instituțiile publice este tot mai râvnit de cetățeni, și asta pentru că la stat, salariile sunt destul de rezonabile.
La sfârșitul anului 2023, în România aveam un total de 178.690 de funcții publice.
Distribuţia acestora era următoarea: 132.711 ocupate, 6.990 temporar ocupate, 10.163 temporar vacante și 28.826 vacante.
Aceste date au fost raportate de 4.384 de autorități și instituții publice la 31 decembrie 2023.

Platforme interactive și colaborative pentru realizarea managementului funcției publice.
În cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta C7 dedicată Transformării Digitale aduce o schimbare revoluționară prin Investiția 10 – Transformarea digitală în managementul funcției publice, Jalonul nr. 177. Acest jalon marchează un moment important în evoluția administrației publice prin crearea a două platforme interactive și colaborative pentru realizarea managementului funcției publice. Investiția constă în operaționalizarea a două platforme interoperabile inovatoare:
Prima, e-ANFP, este dedicată gestionării funcției publice la nivel central, teritorial și local, acoperind toate procesele relevante din cariera funcționarilor publici: de la recrutare, evaluare și promovare la ieșirea din sistemul public. Totul se desfășoară conform unui cadru de competențe standardizat și a unor fișe ale posturilor standardizate, asigurând coerența și transparența deciziilor.
A doua platformă, SIMRU (Sistemul Integrat de Gestionare a Resurselor Umane), reprezintă inovația în managementul intern al autorităților publice, facilitând procesele legate de resurse umane. Aici sunt incluse gestionarea datelor privind personalul, organizarea organizațională, managementul timpului, stabilirea obiectivelor și raportarea acestora, toate realizate într-un mod eficient și integrat.
În prezent, activitățile desfășurate în cadrul acestui jalon sunt în plină desfășurare, având ca obiectiv finalizarea cu succes a investițiilor în termenul asumat, respectiv 31 decembrie 2025. De asemenea, o atenție sporită este acordată proiectării unui sistem modern de management al documentelor, care să se alinieze elementelor inovatoare introduse și să faciliteze procesele de comunicare într-un mod eficient. În paralel, se lucrează intens la dezvoltarea unei noi pagini web, cu un design modern, minimalist și profesional. Această pagină web va funcționa ca un hub central pentru toate platformele dezvoltate, facilitând astfel accesul și interacțiunea cu respectivele sisteme.
Mai multe detalii în cotidianul Observ NEWS
Urmărește observnews.ro și pe Google News