Un an plin de provocări și realizări, în primul an de mandat al prefectului județului Dâmbovița, Claudia Gilia care a tras linie și a făcut bilanțul pentru cele 12 luni de când se află la conducerea Instituției Prefectului-județul Dâmbovița.
În cadrul unei conferințe, având alături pe președintele CJ Dâmbovița, Corneliu Ștefan și subprefecții Ioan Sălișteanu și Adrian Chițescu, Claudia Gilia a prezentat pe larg activitatea desfășurată.

Respectarea legii, dialogul, transparența și munca în echipă sunt principalele principii care au stat și vor sta la baza activității Instituției Prefectului- județul Dâmbovița, atâta timp cât echipa este condusă de prefectul Claudia Gilia care nu face rabat de la respectarea legii.
” Cifrele nu mint , am avut un an plin, un an în care am muncit și am fost alături de oameni.
Nu aș fi reușit fără colegii din Instituția Prefectului, fără sprijinul autorităților locale, în deosebi al domnului Președinte CJD, fără colegii din deconcentrate și fără partenerii sociali care au fost de un real ajutor în îmbunătățirea vieții dâmbovițenilor.
Toți au conștientizat că în spatele unei funcții stă, în primul rând, responsabilitatea și seriozitatea cu care se implică fiecare în actul administrativ.
Noi suntem în slujba cetățenilor, acesta a fost crezul nostru și rezultatele vorbesc de la sine. Am avut acțiuni, întâlniri de lucru, dezbateri, conferințe și consultări cu toate categoriile de cetățeni: de la elevi, până la sindicate, antreprenori, pensionari, reprezentanți ai UAT-urilor din județul nostru, specialiști în diferite domenii etc.
Am avut aproape Guvernul României și acest lucru s-a văzut de nenumărate ori, atunci când în județ i-am avut drept invitați pe membrii Guvernului și voi aminti doar de vizitele Premierului, vicepremierului și miniștrilor care dețin portofolii strategice/de interes pentru județul nostru (mă gândesc la agricultură, transporturi, economie, educație etc).
Astfel, am reușit să facem din județul nostru unul în care Guvernul să aibă un partener de nădejde și, spre care, să îndrepte o serie de investiții strategice și linii de finanțare.
În același timp, Instituția Prefectului a fost într-un dialog permanent cu UAT-urile din județ. Primarii și consilierii locali au fost mereu informați de ce oportunități au pentru a-și finanța proiectele din comunitate, ce modificări legislative au fost făcute și au găsit în fiecare zi și la orice oră ușa Instituției prefectului deschisă pentru orice problemă au întâmpinat. ” a punctat prefectul județului Dâmbovița, Claudia Gilia
Prefectul Claudia Gilia a emis 771 ordine pentru atribuire teren în coproprietate (pentru apartamente), 53 ordine atribuire teren în proprietate și 382 ordine cu caracter individual şi tehnic de specialitate
AUDIENȚE
În anul 2022, 121 persoane au solicitat audienţă, dintre acestea, 89 de persoane au fost primite în audienţe de către Prefect şi Subprefecţi.
Majoritatea aspectelor semnalate au fost referitoare la probleme privind fondul funciar, disfuncționalități în desfășurarea activității administrative din diferite unități administrativ-teritoriale, dar și chestiune ce au vizat probleme sociale (exemplu: locuri de muncă, ajutoare sociale, sprijin financiar, neînţelegeri cu vecinii etc.)
Au fost luate măsuri de verificare la problemele semnalate de către persoanele înscrise la audienţă, s-au constituit comisii de verificare a situaţiilor prezentate, care s-au deplasat și pe teren sau persoanele au fost îndrumate să se adreseze instituţiilor competente în soluţionarea problemelor, cât şi instanţelor de judecată.
PETIȚII
De la începutul mandatului, în cursul anului 2022, potrivit Compartimentului Informare, Relaţii Publice, Secretariat şi Arhivă au fost adresate direct Prefectului 626 de petiții.
Cele mai multe solicitări ale petenţilor au avut ca obiect probleme legate de:
– Fond Funciar (emitere titlu de proprietate, reconstituirea dreptului de proprietate, emitere ordin prefect pentru teren aferent curți construcţii, anulare parţială a T.P., rectificare T.P., nemultumiţi de amplasament, comunicare copii acte fond funciar, sprijin identificare teren etc.)
– Taxe şi impozite (nemulţumiri faţă de taxele instituite, respectiv impozit pe teren şi clădiri, taxa de habitat etc. )
– Asistenţă socială (acordare ajutoare sociale, ajutor pentru încălzire, ajutor financiar, ajutor înmormântare);
– Control legalitate acte, anulare acte administrative;
– Construcţii fără autorizaţii, lucrări de reparaţie, demolare ziduri fără autorizaţie);
– Litigii între persoane;
– Diverse (montare limitatoare de viteză, branşare curent electric, modernizare drumuri etc.).
” Sunt mândră că am reușit să coordonez o echipă atât de bună. Într-un final, dâmbovițenii sunt cei care vor beneficia de tot efortul depus de noi în ultimul an.
În momentul în care am preluat funcția am știut că îmi asum și o mare responsabilitate faţă de dâmbovițeni, și anume prin:
– Garantarea siguranţei în orice împrejurare;
– Verificarea modului în care instituțiile din subordine relaționează cu şi în slujba cetățenilor;
– Verificarea legalității actelor administrative;
– Gestionarea fondului funciar;
– Implementarea unor programe europene și naționale de ajutorare a persoanelor care provin din familii vulnerabile.
Cu toate acestea, dincolo de cifrele din bilanț, mi-am făcut mereu timp să fiu printre oameni, să le ascult propunerile și să încerc să îmbunătățesc viața lor. ” a mai spus prefectul județului Dâmbovița, Claudia Gilia
Instituția Prefectului Dâmbovița va rămâne și în 2023 un pilon în dezvoltarea județului.
Urmărește observnews.ro și pe Google News