Infractorii din online persistă în utilizarea rețelelor de socializare pentru a întinde capcane frauduloase utilizatorilor, în special prin serviciile de mesagerie instantă.
Iată ce puteți face pentru a vă proteja cât mai bine de astfel de fraude:
Sunteți atenți atunci când primiți mesaje care solicită ajutor financiar prin mesaje private, chiar și atunci când provin de la prieteni, familie sau cunoștințe! Este posibil ca respectivul cont să fie compromis, iar în spatele mesajelor să se afle atacatori.
Verificați întotdeauna dacă vorbiți cu posesorul legitim al contului! Puteți face acest lucru accesând un canal de comunicare alternativ sau prin apel telefonic.
Dacă ați căzut în capcană, anunțați imediat banca pentru a încerca blocarea tranzacțiilor și pentru a furniza detalii pentru o analiză detaliată.
În cazul în care ați suferit pagube materiale prin această metodă, depuneți o plângere la Poliție și, nu în ultimul rând, informați DNSC prin email (alerts@dnsc.ro) sau prin apel la 1911, unde puteți discuta cu un operator care vă va îndruma în pașii necesari în astfel de situații. Echipa noastră va examina metoda și va emite imediat avertizări pentru ceilalți utilizatori.
Nu uitați să informați prietenii care și-au pierdut accesul la conturile de social media și să raportați acele conturi ca fiind compromise pe rețelele sociale!
Antrenați-vă să depistați și să evitați amenințările online vizitând site-ul proiectului de conștientizare Siguranța Online, www.sigurantaonline.ro, o inițiativă lansată de Directoratul Național de Securitate Cibernetică, Poliția Română și Asociația Română a Băncilor (ARB), alături de parteneri din mediul privat.
Mai multe detalii în cotidianul Observ NEWS
Urmărește observnews.ro și pe Google News