Statisticile europene arată că, din păcate, cunoaștem în toate statele membre o îmbătrânire a corpului didactic, dar și o scădere a interesului față de o astfel de profesie. Suplimentar, analizele europene arată că nu există încă o adevărată dimensiune europeană în procesul de formare a profesorilor.
” Se află în implementare o serie de propuneri pe care le-am făcut, menite să ofere soluții în acest sens:
– am propus integrarea în legea educației a unui program de inserție pentru noile cadre didactice, dar și a unor forme de pregătire continue;
– am solicitat Comisiei Europene să sprijine profesorii europeni prin programe specifice, precum Academiile europene de formare a profesorilor, și chiar să desemneze un an european dedicat cadrelor didactice;
– am propus alocarea a 10% din planurile naționale de redresare și reziliență pentru educație și monitorizăm implementarea adecvată a programelor specifice;
– am inițiat proiecte pilot dedicate educației care privesc echitatea, calitatea și accesul la educație;
– am susținut creșterea alocărilor financiare pentru programele care privesc educația.
Ne bucurăm că zeci de profesori au participat as la Congresul european AEDE – Asociația Europeană a Profesorilor – cu tema „Calitate şi echitate în învăţământul european”, organizat la Palatul Parlamentului, și doresc să o felicit pe președinta Comisiei pentru Învățământ din Camera Deputaților, Natalia Intotero, pentru demersurile făcute în vederea organizării acestei reuniuni la București.”, a transmis eurodeputatul Victor Negrescu
Urmărește observnews.ro și pe Google News