Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), respectiv Sebastian Hotca – președinte interimar și Paul Anghel – director general, a inițiat, găzduit și mediat, întâlniri între reprezentanții unor mari lanțuri comerciale și ai unor importante patronate din România și cei ai structurilor asociative ale persoanelor cu dizabilități, din țara noastră, conduși de Daniela Tontsch – președinte al Consiliului Național al Dizabilității din România (CNDR).
Scopul discuțiilor a fost acela de a găsi, împreună, prin dialog direct, căi și soluții pentru ca mediul de afaceri din România să își adapteze modul de lucru cu clienții la nevoile speciale a peste 1 milion de persoane cu dizabilități, înregistrate oficial.
Reprezentantul unuia dintre cele mai importante lanțuri de benzinării din țara noastră, a venit la întâlnire, pentru a afla direct de la sursă, care sunt soluțiile cele mai eficiente pe care compania le poate implementa, aceasta dorind să amenajeze, în cel mai scurt timp, o stație-pilot de carburant, complet utilată pentru a fi utilă persoanelor cu cele mai des întâlnite clase de handicap: mobilitate redusă, nevăzători și hipoacuzici.
Discuțiile s-au derulat în perioada premergătoarea intrării în vigoare a Ordinului nr. 579 din 4 iunie 2024 al Președintelui ANPC, privind informarea consumatorilor care se încadrează în categoria persoanelor cu dizabilități, de către operatorii economici, în legătură cu accesul acestora la serviciile de transport public de persoane, în clădirile deținute de către aceștia, demonstrând deschiderea reală manifestată de mediul de afaceri comercial din România față de nevoile speciale ale acestei categorii numeroase de consumatori.
Mai multe detalii în cotidianul Observ NEWS
Urmărește observnews.ro și pe Google News