Tahografele analogice și cele digitale vechi vor trebui înlocuite cu tahografe inteligente din generația a 2-a pentru orice vehicul mai greu de 3.5 tone care efectuează transport internațional de marfă.
Vehiculele echipate în prezent cu un tahograf non-inteligent analogic sau digital trebuie să fie modernizate până la 31 decembrie 2024.
Vehiculele echipate cu un tahograf inteligent versiunea 1 trebuie să facă upgrade până la 18 august 2025.

Se apropie cu viteză termenul limită până la care, conform Pachetului Mobilitate1, toate camioanele care circulă pe drumurile internaționale din Uniunea Europeană vor trebui să fie echipate cu tahografe inteligente.
A doua generație de tahografe inteligente devin din ce în ce mai „obligatorii” pe măsură ce avansăm în timp. Domeniul transportului de marfă trebuie reglementat din ce în ce mai bine în Uniunea Europeană, cel puțin atunci când vine vorba despre transportul internațional. Deși în România se va putea probabil circula cu diagrama și peste 100 de ani de acum înainte, transportatorii care ies din țară trebuie să se pună la punct cu legislația modernă și să își monteze tahografe inteligente, care dețin GNSS și DSRC.
GNSS este un modul GPS care înregistrează automat locația camionului la începutul și sfârșitul perioadei de serviciu, dar și o dată la 3 ore de conducere, iar DSRC este un modul cu ajutorul căruia autoritățile de control pot verifica timpii de conducere și odihnă înregistrați de aparatul tahograf de la distanță, din mers, fără să mai fie nevoite să oprească vehiculul.
Mai multe detalii în cotidianul Observ NEWS
Urmărește observnews.ro și pe Google News