Prima zi de școală a adus, pe lângă emoțiile și entuziasmul elevilor și părinților, și un mesaj dur din partea primarului comunei Voinești, Gabriel Dănuț Sandu, referitor la revendicările profesorilor și la posibilitatea unui boicot la deschiderea anului școlar.
Primarul și-a exprimat respectul profund pentru cadrele didactice, subliniind rolul esențial pe care profesorii, învățătorii, educatorii și personalul auxiliar îl au în formarea și educația copiilor. „Respect enorm toate cadrele didactice și mă înclin în fața tuturor, fiindcă datorită domniilor lor am reușit în viață”, a transmis Gabriel Dănuț Sandu.

Primarul și-a arătat totuși dezacordul față de decizia de a boicota prima zi de școală: „Nu pot fi de acord cu ‘Boicot’ în prima zi de școală. Aici vorbim de respect față de copiii noștri, respect față de viitorul nostru. Eu așa am fost învățat că prima zi de școală este o festivitate așteptată cu sufletul la gură de toți cei implicați în procesul educațional.”
Sandu a menționat că, deși este de acord cu revendicările cadrelor didactice privind reforma sistemului de educație, acesta consideră că protestul ar fi trebuit amânat: „De mâine se putea intra în grevă generală sau orice altă formă de protest. După ce că avem un sistem de educație tot mai problematic de la an la an, boicotăm și festivitatea de deschidere, așteptată cu sufletul la gură de mulți copii și părinți.”
Primarul a mai adăugat că dezamăgirea sa provine din lipsa respectului reciproc între diferitele părți implicate în educație și din modul în care unele decizii afectează direct copiii: „În țara tuturor posibilităților, nu mai putem vorbi despre respectul unuia față de ceilalți. Este o dezamăgire a mea!”
Mesajul primarului Gabriel Dănuț Sandu vine într-un context tensionat în sistemul de învățământ românesc, unde cadrele didactice au început să-și exprime nemulțumirile legate de condițiile de muncă și reformele implementate fără consultări adecvate. Totodată, acesta subliniază importanța ca festivitățile și momentele simbolice pentru elevi să fie respectate, pentru a nu afecta experiența educațională a copiilor.

