Nu este o glumă, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a transmis operatorilor de săli și locații pentru evenimente sociale și corporate că trebuie să furnizeze informații detaliate despre evenimentele organizate în perioada august – noiembrie/decembrie 2025. Solicitarea trebuie îndeplinită în termen de cinci zile de la primirea cererii.
În atenția ANAF intră atât evenimentele sociale – nunți, botezuri, majorate sau aniversări – cât și evenimentele corporate. Firmele care nu respectă termenul pot fi sancționate cu amenzi.
Datele solicitate : identificarea beneficiarului (nume, prenume sau denumire persoană juridică și număr de contact);tipul și data evenimentului;numărul estimat de participanți și prețul meniurilor;avansul încasat și modalitatea de plată;alte servicii contra cost oferite (închiriere spațiu, servicii artistice, foto-video etc.) și valoarea acestora.
Potrivit ANAF, măsura are scopul de a preveni evaziunea fiscală în domeniul sălilor de evenimente. Demersul este similar celor derulate în anii anteriori, însă noutatea constă în lansarea unei campanii la nivel național, în timp ce anterior verificările erau regionale sau locale.
Datele colectate vor fi corelate cu informațiile din e-Factură și sistemul caselor de marcat, iar controale la fața locului vor fi efectuate doar în cazuri cu risc ridicat.

